مدیریت حراست

English   |     |     |  
 انتخاب وب سایت:
  • آشنایی با > وظایف حراست
شرح وظایف حراست
  • حفاظت از اطلاعات، اسناد، پرسنل و اماکن تحت پوشش سازمان، به منظور جلوگیری از هر گونه تهدید و خطرات احتمالی
  • کسب و پرورش اطلاعات و اخبار سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و... سازمان و انعکاس بموقع آنها به مسئولین ذیربط
  • کشف و پیگیری تخلفات صنفی ، عمومی، فنی ، اداری و مالی و ... و ارائه گزارش آن به مدیر دستگاه و مراجع ذی صلاح
  • ارائه مشورتهای امنیتی و خدمات اطلاعاتی لازم به رئیس سازمان و ارائه اطلاعات به مسئولین ذی صلاح سازمان، حسب نیاز و تشخیص
  • تعیین مشاغل حساس سازمان، بر اساس خط مشی ابلاغی حراست مرکزی
  • بررسی صلاحیت و اعلام نظر در مورد انتصاب کارکنان در مشاغل حساس
  • بررسی صلاحیت و اعلام نظر در مورد پرسنل اعزامی به خارج از کشور و توجیه حفاظتی آنان و نیز پرسنلی که با اتباع بیگانه ارتباط دارند
  • نظارت و بازرسی بر نحوه اجرای مناقصه ها و مزایده ها و بررسی صلاحیت و اعلام نظر در مورد پیمانکاران و شرکت های طرف قرارداد با دستگاه
  • ایجاد سیستم اطلاع رسانی برای دریافت گزارشهای مردمی به طور مستمر و تجزیه و تحلیل آنها و اتخاذ تدابیر لازم
  • تهیه، ابلاغ و اجرای طرحها و دستورالعملهای حفاظت از اماکن و تاسیسات سازمان بمنظور جلوگیری از بروز هر گونه خطر و تهدید امنیتی
  • تهیه، ابلاغ و اجرای طرحها و دستورالعملهای حفاظت از اسناد و مدارک طبقه بندی شده سازمان به منظور تضمین حیطه دسترسی و جلوگیری از افشاء غیر مجاز آنها
  • پیش بینی و پیشگیری از تحرکات ضد امنیتی از قبیل تجمع، اعتصاب، اغتشاش و تظاهرات در اماکن تحت پوشش سازمان، با هماهنگی حراست مرکزی
  • شناسایی عوامل و عناصر ایجاد کننده نارضایتی، بررسی و تحلیل آنها و گزارش موارد به مراجع ذی صلاح
  • پیشگیری از نفوذ و مقابله با توطئه های عوامل ضد انقلاب داخلی و خارجی در سازمان، بر اساس سیاستها و دستورالعملهای ابلاغ شده از طریق حراست مرکزی
  • کنترل و نظارت بر حضور و اشتغال اتباع خارجی در سازمان، بر اساس ضوابط اعلام شده از طریق حراست مرکزی و مقررات عمومی کشور
  • صدور کارت شناسایی برای کارکنان و مجوز تردد برای مراجعان به سازمان و اتخاذ تدابیر لازم به منظور پیشگیری از هر گونه سوء استفاده و جعل در مدارک مذکور و ترددهای غیر مجاز
  • کنترل و نظارت بر تردد کارکنان و مراجعان در اماکن و تاسیسات طبقه بندی شده سازمان
  • طبقه بندی اماکن و تأسیسات سازمان، از نظر حفاظت فیزیکی، برابر مقررات مصوب مربوط، با هماهنگی مراجع ذی صلاح
  • ایجاد دبیرخانه و بایگانی محرمانه به منظور دریافت، ثبت و صدرو کلیه نامه ای طبقه بندی شده سازمان و انجام امور مربوط به کشف رمز،تلگراف، تلکس و فاکس
  • تشکیل پرونده حفاظتی برای کارکنان و مدیران سازمان و ایجاد بایگانی محرمانه در این زمینه
  • تهیه شناسنامه محیطی سازمان و بهنگام نمودن اطلاعات آن در فواصل زمانی مناسب
  • بررسی و تجزیه و تحلیل فعالیتهای حراستهای تابعه و جمع بندی آنها به منظور تهیه بولتن در فواصل زمانی مناسب، جهت ارائه به مقامات و مراجع ذیصلاح و ذی ربط و ارائه گزارش عملکرد ماهانه به حراست مرکزی
  • آموزش مدیران و کارکنان سازمان، در زمینه های حفاظتی، اطلاعاتی و مقابله با حوادث غیر مترقبه از طریق تشکیل کلاس، انتشار جزوات آموزشی، نمایش فیلم و ...
  • ارائه پاسخ به استعلامات سایر ارگان های ذیصلاح، طبق دستورالعمل های ابلاغی
  • شناسایی عناصر متعهد و تلاش برای رشد و ابقای آنان در مشاغل حساس و جلوگیری از نفوذ و رشد عناصر معاند به مجموعه اداری
  • نظارت بر نحوه اجرای قوانین، مقررات، مأموریت ها و برنامه های دستگاه
  • ارتباط با مراجع قضایی در خصوص تعقیب و پیگیری تخلفات عمومی و امنیتی
  • بررسی نتایج اقدامات سازمان متبوع برای ارائه به سلسله مراتب
  • انجام سایر امور محوله از سوی مراجع مافوق
تعداد بازديد از اين صفحه : 2216